vrijdag 3 januari 2020

3 September: Meren en bergen maar geen wildlife

Vanavond slapen we in Jackson dus we hebben nog de hele dag voor Grand Teton. Na het ontbijt in het restaurant van gisteren pakken we de boel weer in, checken we uit en gaan we op weg.

Het plan voor vandaag is om wildlife te spotten en verder zien we wel. Nou, spoiler alert: we doen ons best maar verder dan wat vlinders en Canadese ganzen komen we niet 😄

Vanuit Coler Bay pakken we de 'buitenste' parkweg naar beneden. We rijden een stuk dirtroad naar Two Ocean Lake maar daar zien we alleen de ganzen. Wel een mooi meer trouwens.

Terug maar weer. We stoppen onderweg een aantal keer en natuurlijk ook bij Swabacher Landing. Maar ook hier geen beest te bekennen. Of nou ja, eendjes. Maar dat is toch net wat minder leuk dan een beer, moose of hert! Nou ja, dat is het risico van het vak zullen we maar zeggen. 's Middags in het Moose VC horen we dat de kans op wildlife behoorlijk lager is omdat het zo warm is. Geen idee of dat ook echt zo is, maar vandaag lijkt het er in ieder geval wel op.

Na deze vruchteloze poging gaan we naar Jenny Lake. Signal Mountain stond ook nog op het programma, maar de weg daar is afgesloten om ruimte te geven aan het wildlife. Lekker ironisch 😂

We hebben dan wel geen geluk met wildlife, maar wel met parkeerplaatsen. Zelfs om 13.30 uur bij Jenny Lake. Dus we parkeren de auto en gaan even naar het VC. We hebben bedacht om langs de onderkant van het meer naar de overkant te lopen en dan met de boot terug. Het feit dat de ranger op mijn vraag of er veel hoogteverschil in zit, reageert met: nou, best wel eigenlijk, maakt dat we besluiten het andersom te doen. Ook al zouden we meer dan voldoende tijd moeten hebben, als we de laatste boot missen moeten we ook weer teruglopen en heen-en-terug hebben we geen zin in. Dus we eten nog maar eens een yoghurtje en lopen daarna naar de boot. We kunnen nog mooi mee en 5 minuten later varen we het meer over.

Dit hebben we in 2015 ook al eens gedaan maar toen hebben we alleen de watervallen gezien. Via diezelfde watervallen loop je verder naar het pad wat om het meer gaat. En inderdaad: het is best een heel behoorlijke klim. Dat hadden we eigenlijk niet bedacht. Maar het is heerlijk wandelweer en de natuur is hier ook prachtig. Heel af en toe komen we mensen tegen, maar zodra we de watervallen voorbij zijn (dat stuk was wel drukker) lopen we het grootste deel van de tijd toch echt met z'n tweeen. We zijn toch wel blij als we rond 15.30 weer bij de auto zijn. We hebben 3,5 mijl gelopen met een aardig hoogteverschil. Maar goed, als je eenmaal bovenaan bent hoef je alleen nog maar omlaag.

Afgezien van Signal Mountain hebben we nu alles van het lijstje gedaan, dus we verlaten Grand Teton weer en gaan op weg naar Jackson.
Dat is nog maar een goed half uur rijden.

Als we inchecken, we krijgen een keurige kamer, blijkt dat ik me vergist had en er hier toch geen guest laundry zit. En het wordt inmiddels hoog tijd dat we een was draaien. Maar geen probleem: de dame wijst ons keurig de weg naar de wasserette. We rijden er (bijna 😁) in een keer naartoe en stappen zo'n typische TV-wasserette in.

De wasmachines variëren in maat van groot, groter, grootst en gigantisch. Wij nemen maar gewoon twee grote en dan nog lijkt onze was er in te verdwijnen. Alles bij elkaar duurt het wassen 27 minuten en daarna nog 30 minuten in de droger. Even opvouwen en in de tas. We doen ook gelijk boodschappen bij de naast gelegen Albertsons en dan gaan we terug naar het hotel. Even opruimen en dan lopen we naar het centrum om wat te eten.

Het wordt de pizzeria. Dit is geen 'gewone' pizzeria met de gebruikelijke pizza's maar hier hebben ze heerlijke combinaties. We nemen er twee die we delen.

Na het eten lopen we nog wat winkels in en daarna lopen we terug naar het hotel.

Overnachting: Alpine Motel
Weer: Zonnig, beetje bewolking, 26 graden.