vrijdag 3 januari 2020

6 September: Moab!

Heerlijk, een volle dag Moab!
We zijn hier al vaker geweest dus we hebben al het een en ander gezien. Maar wat zeker op de planning staat: de trail naar Delicate Arch.

We ontbijten met een yoghurtje en gaan naar Arches. Vanaf deze camping is dat letterlijk 2 minuten rijden. In tegenstelling tot veel horrorverhalen die rondgaan met betrekking tot de drukte in Arches valt het vandaag heel erg mee. Zonder veel probelemen parkeren we de auto, smeren ons in, nemen een rugzak vol extra water mee en gaan we op pad. 
Op zich hadden we dat beter moeten plannen want het is al 36 graden. Maar goed. De wandeling is op en neer 5,2 kilometer en klimt 146 meter. En dat klimmen gebeurt vooral op een groot, gald plateau slikrock. 
Er zit vandaag elastiek in m'n benen (we hebben deze vakantie voor ons doen al best veel gelopen maar niet met 36 graden) dus vanzelf gaat het niet maar als je eenmaal die stomme rots over bent wordt de wandeling ook weer veel leuker. Misschien ook niet heel handig om dit op alleen een yoghurtje te doen 😂



Op het laatst hebben we nog een stukje met wat afgrond waar we een aantal mensen heel erg bang vastgekleefd aan de rots langs zien schuifelen. Ik vraag me dan altijd af waarom ze dit dan toch doen. Aan de andere kant kun je moeililjk beweren dat mijn conditie geweldig is, ik kom meestal op karakter boven zullen we maar zeggen. Dus mensen die mij met een rood hoofd zien lopen zullen zich hetzelfde afvragen. Maar toch... hier liep een mevrouw bijna hyperventilerend rond de rots. Dan heb je in ieder geval heel wat overwonnen.



Bij het uitzichtpunt aangekomen zijn we er toch wel even stil van. Wat een bijzonder ding. Het is haast niet te geloven dat deze boog zo is uitgesleten. Ik vraag me serieus altijd af hoe het toch kan dat zoiets dan nog blijft staan en de rest van de rots zo ongeveer vlak is. Prachtig!



We genieten een tijdje van dit prachtige uitzicht maar er is hier bar weinig schaduw dus na 10 minuten beginnen we weer aan de terguweg. Dat gaat natuurlijk een stuk makkelijker. 2 uur na de start staan we weer bij de auto. Toch nog een aardig gemiddelde gehaald. Dat weten we vrij precies omdat we meededen aan deen survey. Bij begin, aankomst arch, vertrek arch en aankomst beneden werden we geklokt. Ik kreeg daarvoor een nogal blije smiley sticker opgeplakt. Die reflecteerde niet helemaal hoe ik de heenweg heb ervaren 😁😂

Na de wandeling houden we Arches voor gezien en rijden we via de cabin naar het dorp. We hebben wel eeen lekkere lunch verdiend en dat doen we ergens op een terras. Jurgen neemt een salade met gegrilde kip en ik nem weer een caprese. We delen een portie frietjes, lekker met een groot glas cola. 
Ook kopen we ouderwetse kaartjes die we volgens traditie op het terras schrijven. We hadden al postzegels gekocht in het VC in Arches. 



Daarna terug naar de cabin, omkleden en lekker de rest van de middag in het zwembad hangen. 
We hebben een plekje in de schaduw veroverd dus hier houden we het wel even vol. Voor het avondeten gaan we natuurlijk weer naar 't dorp. Zaxx dit keer. We nemen het all-you-can-eat salade en pizza buffet. Er zit ook soep bij. Jurgen neemt de clam chowder en ik wil de beercheese soup wel eens proberen. 
Op zich smaakt het lekker (ik hou van kaas!) maar het lijkt wel of je kaasfondue zit te eten! Gelukkig had ik maar een klein schepje genomen. De pizza's smaken op zich prima maar de omloopsnelheid is wat minder groot dan in juli, dus ze zijn wat minder warm dan we eerder hebben gehad.

Het toetje slaan we maar over... die zijn hier altijd schandalig groot en dat gaat gewoon echt niet meer. We rijden weer terug naar de cabin en zitten nog lekker een tijd buiten voor we gaan slapen.

Overnachting: Moab Valley RV Resort & Campground
Het weer: Zonnig en erg warm, 35-40 graden

Stappen:11.300

Geen opmerkingen:

Een reactie posten