vrijdag 3 januari 2020

24 Augustus: Van Seattle naar Concrete

We zijn wederom erg vroeg wakker. In principe komt dat goed uit want vandaag is onze eerste verplaatsing. Via een omweg die ons naar een uitzichtpunt 'aan de achterkant' van de Cascades moet brengen rijden we naar Concrete. Dat is het plan...

Het ontbijt slaan we ook vandaag over en halen we bij de Mac. En wat er dan precies gebeurt weten we niet maar ik voel me in rap tempo heel beroerd worden. Het lijken wel een soort koorts rillingen die me volledig overweldigen. Natuurlijk moeten we nog weer een keer stoppen bij de Walmart; we zijn even niet zo gestructureerd bezig en vergeten steeds wat boodschappen. Daar bereikt m'n ellende een dieptepunt als ik me voel alsof ik flauwval. Gelukkig gaat het allemaal net goed, maar leuk is anders. Snel weer terug in de auto en ik val al snel in slaap.


Het uitzichtpunt besluiten we te skippen. Die wandeling gaat daar toch niet lukken en dan kun je maar beter een beetje in de bewoonde wereld zitten. Bovendien houdt het weer niet bepaald over dus we rijden (en met we bedoel ik dat Jurgen rijdt en ik er naast zit en bijzonder weinig doe) naar Concrete.

Nu is dit plekje niet perse iets wat je associeert met 'bewoonde wereld', maar het lag het dichtste bij de west ingang van North Cascades NP.
En helaas kunnen we pas om 16.00 uur inchecken. Er is nu, 14.30 uur, helemaal niemand.

We besluiten dan maar alvast naar het NP te rijden en bij het visitorcenter te gaan kijken. Niet dat we daar heel veel meer doen dan een nieuwe parkenpas kopen, de tentoonstelling bekijken en wat frutsels kopen. Tegen de tijd dat we weer terug zijn kunnen we inchecken. De mevrouw van het hotel is erg aardig. Ze heeft een kamer of 8 en het zijn eigenlijk meer appartementjes.

Heerlijk die ruimte en we doen even helemaal niks, gewoon even bijkomen van deze dag.



Als het tijd wordt om te eten lopen we naar de overkant. Daar zit het lokale restaurant/bar Lone Star. Het eten is goed, we hebben allebei een burger, maar mijn eetlust laat te wensen over. Het is niet heel gezellig maar als we weer terug in onze kamer zijn ga ik naar bed. Hopelijk duurt dit niet al te lang!😓




Overnachting: Mount Baker Hotel

Het weer: bewolkt en regenachtig, 18 graden
Stappen: 5.100

Geen opmerkingen:

Een reactie posten